Jak zarejestrować zbiórkę publiczną elektronicznie

Czy chcielibyście zarejestrować zbiórkę publiczną elektronicznie?

Nam się to udało i przez cały rok zbierać będziemy w Centrum Krotoszyńskich Inicjatyw datki na doposażenie centrum dla organizacji pozarządowych i organizację szkoleń. Aby dla Was było to proste, postanowiliśmy pokrótce wyjaśnić Wam jak się to robi, mając dwuosobową reprezentację w organizacji. Te kilka ważnych kwestii, o których będziecie pamiętać, na pewno pomoże Wam prawidłowo podpisać zgłoszenie i pozwoli uniknąć uzupełnień. Jest to szczególnie ważne dla tych, którzy chcą natychmiast działać i nieść pomoc. Po pierwsze, każda osoba, która chce podpisać zbiórkę elektroniczną musi mieć podpis elektroniczny – dla wielu z Was to nie nowość, bo składając sprawozdania finansowe do szefa Krajowej Administracji Skarbowej od zeszłego roku musicie podpisywać właśnie podpisem elektronicznym przez profil zaufany ePUAP (my robimy przy pomocy bankowości elektronicznej).

Tu znajdziecie instrukcję jak założyć profil zaufany: https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany

Następnie, należy wejść na stronę https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/opis-uslugi/zbiorka-publiczna/MAiC

Klikając na tej stronie przycisk ZAŁATW SPRAWĘ system poprosi Was o wybór formularza:

1) Sprawozdanie z przeprowadzonej zbiórki publicznej
2) Sprawozdanie ze sposobu rozdysponowania ofiar
3) Zgłoszenie zbiórki publicznej

Najtrudniejsze dla nas było powiązanie dwóch osób, by mogły podpisać jeden dokument. Klikając na imię i nazwisko Użytkownika w prawym górnym rogu, należy wybrać  Zarządzanie kontem, następnie wybrać w menu po lewej stronie zakładkę Uprawnienia i zaprosić drugą osobę wpisując jej LOGIN do ePUAPU. Należy pamiętać, że każdy ma inny login i zazwyczaj nie jest to imię i nazwisko, więc lepiej sprawdzić to na koncie ePUAP.

Ważne jest, aby cel jaki wpisujecie do formularza zgłoszeniowego w pkt. II.5 zbiórki był konkretny – nie wpisujcie kilku różnych celów np. na leczenie dziecka X i doposażenie sali w remizie strażackiej. Taka zbiórka na pewno nie zostanie zarejestrowana. Określając cel należy wskazać zakres lub rodzaj konkretnych planowanych działań, których finansowanie planowane jest ze środków ze zbiórki publicznej.

Wszystkie niewysłane formularze znajdują się w Mojej Skrzynce w folderze Robocze.

W pkt. I.8 formularza zgłoszeniowego zbiórki pamiętajcie o dodaniu danych drugiej osoby. Osoba ta po zalogowaniu, wybraniu kontekstu osoby, która przygotowała formularz do podpisu, wybiera sprawę z folderu Robocze. Po podpisaniu formularza może wysłać zgłoszenie do Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.

Jeśli nie będzie uwag do Waszego zgłoszenia, w ciągu kilku dni na adres e-mail otrzymacie upragnione informacje z MAiC: Uprzejmie informujemy, że Państwa zbiórka „….” otrzymała numer „….”. Dane zawarte w zgłoszeniu zostały zamieszczone na portalu zbiórek publicznych.
Na portalu www.zbiorki.gov.pl, wpisując numer nadanej zbiórki możecie sprawdzić stan zbiórki, sprawozdania z przeprowadzenia i rozdysponowania datków.

Jeśli nie jesteście członkami organizacji i potrzebujecie naszej pomocy, zgłosimy i rozliczymy zbiórkę celową w Waszym imieniu.

Zachęcamy Was do samodzielnego zgłoszenia i życzymy powodzenia w osiąganiu zbiórkowych celów!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *